هشجین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی

هشجین نیوز

سه‌شنبه 1 آبان 1403

امام جمعه خورش رستم:

پیشرفت های علمی و هسته ای کشور دشمن را عصبانی کرده است

پیشرفت های علمی و هسته ای کشور دشمن را عصبانی کرده است

امام جمعه بخش خورش رستم گفت: پیشرفت های علمی و هسته ای کشور دشمنان را عصبانی کرده است و بدخواهان به این پیشرفت حسادت می کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هشجین نیوز»، حجت الاسلام علی صفا بخش در خطبه های هفته نماز جمعه بخش خورش رستم ضمن قدردانی از مردم به دلیل حضور باشکوه در مراسمات بزرگداشت رحلت حضرت امام خمینی (ره) و شهادت آیت الله رییسی و شهدای خدمت، تصریح کرد: حضور در این مراسمات نشان دهنده ادامه راه امام و شهیدان بود و هم قدردان زحمات متولیان هستیم و هم حضور باشکوه مردم را ارج می نهیم.


وی از حجت الاسلام اسدی امام جمعه سابق خلخال به عنوان ادامه دهنده منش اهل بیت علیه السلام و مرحوم آیت الله یکتایی یاد کرد و گفت: حجت الاسلام اسدی که در سنگر امامت جمعه شهرستان به صورت عملی برای حفظ دین تلاش کردند و به بخش خورش رستم لطف و عنایت ویژه ای داشتند.

امام جمعه خورش رستم گفت: بخشدار جدید خورش رستم با روش شهید رییسی کار خود را آغاز کرده است و امیدواریم خدمات ایشان همچون خادم امام رضا علیه السلام برای منطقه مفید باشد.

وی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، درباره اهمیت ازدواج در اسلام، گفت: سخت گیری در ازدواج، از سنت‌های غلطی است که دست و پاگیر است و همه ما، پدر و مادرها، بچه‌ها، جوانان بایستی با الگو گیری از پیامبر اکرم(ص) امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) و اهل بیت علیه السلام و بیانات مقام معظم رهبری سعی کنند ازدواج را تا جایی که می‌شود آسان بگیرند و به دیگران هم یاد دهیم و توصیه کنیم که ازدواج را آسان بگیرند.

صفا بخش افزود: در یک اقدامی نیک هیئت امنای مسجد هشجین و جمعی از ریش سفیدان وبزرگان شهر و بخش در راستای برگزاری ازدواج آسان آشپزخانه مسجد جامع هشجین را برای پخت و پز غذای مراسمات ازدواج در اختیار نو عروسان به صورت قرار خواهند دهند.

خطیب جمعه بخش خورش رستم گفت: پیشرفت های علمی و هسته ای کشور دشمنان را عصبانی کرده است و بدخواهان به این پیشرفت حسادت می کنند، چرا که ایران در تراز دستیابی به علوم پیشرفته ی هسته ای جهان است که باعث دشمنی دشمنان می شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ساخت بمب هسته ای را حرام شرعی اعلام داشتند، اظهار داشت: امروز دشمنان با دانش هسته ای و پیشرفت علمی ایران مخالف هستند و در صدد از بین بردن دانش هسته ای هستند چرا که آنها خوب می دانند نداشتن این علم عظیم باعث پسرفت ایران خواهد شد.

صفا بخش افزود: امروز به برکت دانش هسته ای دستگاهی تولید شده است که استخراج نفت را بسیار آسان کرده است که بیش از بایستی ۱۵ هزار متر زمین را برای شناسایی مناطف نفتی حفاری می کردند.

امام جمعه خورش رستم ادامه داد: سازمان انرژی اتمی ایران موفق به تولید پودر همواستات یا بند آورنده خون شده که استفاده‌های فراوانی در حوزه پزشکی دارد . ایران اکنون در زمره 5 کشور دارای دانش فنی ساخت پودر بند آورنده خون قرار گرفته است.

حجت الاسلام علی صفا‌بخش گفت: از دیگر پیشرفت هایی که توسط دانش هسته ای به دست آمده تبدیل نفت سنگین به سبک و جلوگیری از خام فروشی ، تبدیل شیرآبه های زباله به آب و ایجاد و آغاز به کار مجموعه های عظیم فناوری و هسته ای توسط چرخه علم هسته ای در کشور می باشد.


انتهای خبر/ ی

اشتراک‌گذاری

  • پیشرفت های علمی و هسته ای کشور دشمن را عصبانی کرده است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یک منهای هفت