هشجین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی

هشجین نیوز

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 53
  • بازدید: 118
  • 1403/07/17 - 11:16:32

امام‌جمعه اهل‌تسنن هشجین:

وحدت شیعه و سنی در هشجین مثال‌زدنی است

وحدت شیعه و سنی در هشجین مثال‌زدنی است

حجت الاسلام شیخ حکمت الله رمضانی گفت: وحدت شیعه و سنی در هشجین مثال‌زدنی است

حجت‌الاسلام شیخ حکمت الله رمضانی امام‌جمعه اهل‌تسنن هشجین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هشجین نیوز»گفت: وجود پیامبر اکرم (ص) رحمتی است که همواره موجبات وحدت مسلمانان را فراهم کرده است و در شهر هشتگجین نیز نمایش وحدت مسلمانان را به‌وضوح می بینیم.

این عالم اهل‌تسنن، تصریح کرد: دشمن با تبلیغاتی رسانه‌ای و در بوق‌وکرنا کردن مشکلات اقتصادی تلاش می‌کند بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند که اتحاد تنها رمز پیروزی در مقابل این دشمنی‌ها است.
 وی ادامه داد: وجود عوامل خارجی برای ایجاد تفرقه در میان پیروان دین اسلام زنگ خطر است و باید با هوشیاری و اتحاد مسلمان مانع ایجاد فرقه‌های انحرافی شد؛ همچنبن برای مقابله با برنامه‌ریزی دشمن باید عقاید یکدیگر را بشناسیم و با مسائل مختلف یکدیگر آشنا شویم که لازمه تحقق این امر برگزاری جلسات و نشست‌های مشترک میان برادران شیعه و سنی است.

امام‌جمعه اهل‌تسنن هشجین خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) با دادن هدیه‌ای همچون دین مبین اسلام زمینه سعادت اجتماعات بشری را فراهم کرده است. 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به دیدار چند روز گذشته مقام معظم رهبری با علمای اهل‌سنت و تأکید ایشان بر حمایت همه‌جانبه از مردم غزه خاطرنشان کرد: شرایط امروز مردم غزه از مصادیق بارز مظلومیت مسلمانان در سرتاسر جهان بوده؛ لذا بر هر مسلمانی در وهله نخست و بر هر انسان آزاده‌ای در درجه دوم واجب است به خواهران و برادران و به‌ویژه کودکان و سالمندان در غزه کمک و یاری کنند.

 وی خواستار وحدت چندبرابری مسلمانان نسبت به گذشته باتوجه‌به وضعیت مظلومان مردم غزه شد و افزود: عموم مردم باید بدانند که دشمنان اسلام و مستکبران نمی‌خواهند ملت‌های مسلمان با یکدیگر اتحاد و همدلی داشته باشند و منافع خود را در اختلاف‌افکنی، گسترش تروریسم، نفرت‌پراکنی و سلطه‌گری می‌بینند. این در حالی است که تأمین منافع کشورهای اسلامی در همکاری و تعامل واقعی با یکدیگر است.

به گزارش هشجین نیوز: اینجا، سال‌ها است که تشیع و تسنن در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی دارند، به‌گونه‌ای که شاید کمتر کسی تصور بکند که در استان اردبیل به‌غیراز شیعه مذاهب دیگری نیز ساکن باشد، اما باوجود این شرایط آنچه مهم است تداوم همدلی‌ها است تا مثل همیشه در این دیار تفرقه راه به جایی نبرد و خاستگاه شیعه برای همیشه مأمن امن اهل‌تشیع و تسنن باشد.

انتهای خبر/ ی


عکس از منادیان وحدت بخش خورش رستم

حجت الاسلام شیخ حکمت‌الله رمضانی و مرحوم آیت‌الله شیخ عبدالقیوم عراقی 


وحدت شیعه و سنی در هشجین مثال‌زدنی است

اشتراک‌گذاری

  • وحدت شیعه و سنی در هشجین مثال‌زدنی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دوازده منهای چهار